صعود به قله قوچ و نرگس
بنام
يزدان
پس از دو هفته که پا به کوه نگذاشته بودم، آدينه اين هفته براي شرکت
در برنامه باشگاه اعلام حضور کردم. حس و حالي نداشتم ولي رفتم تا حال و هوايي عوض
کرده باشم.
هواي پاک بامداد نويد يک برنامه خوب رو ميداد. ساعت 5 بامداد در محل
قرار حاضر شدم و همراه همنوردان به سمت بنددره حرکت کرديم،پس از پارک خودروها در محل هميشگي به سمت دره ميرک به راه
افتاديم. آقاي غلاميان مقدم هم با خودروشون از کنارمون عبور کردند و گويا برنامه
اونها صعود به قله قوچ بود.
به همراه دوست خوبم حسن در انتهاي تيم حرکت ميکرديم و ريه هامون رو از
هواي پاک صبحگاهي پر ميکرديم. برنامه صعود به قله قوچ و قله نرگس بود. با سرعتي
آرام و پيوسته از مسير گدار زرد بالا رفتيم.
گدار در برخي نقاط يخ زده بود و خب
بايد با احتياط بيشتري مسير رو طي ميکرديم. گروه فراز هم در مسير گدار و با فاصله
زيادي از ما در حال حرکت بودند و عده اي هم در مسير گدار و در حال صعود بودند. با
عبور از گدار و رسيدن به بالاي گدار منظره زيبايي جلوي چشمانمان خودنمايي ميکرد؛باغران
سپيدپوش و استوار.
همزمان با رسيدن به کمپ گروه فراز در حال حرکت بودند. از دور خوش و
بشي کرديم و توقفي براي نوشيدن آب داشتيم. استخر جوزان يخ زده و هوا خنک بود.
تصميم به صعود قله قوچ از يال شمال شرقي بود.
حرکتمون رو آغاز کرديم. در برخي نقاط که برف بيشتري بود با نظر مهندس گنجي برخي روش هاي راه رفتن در شيبهاي برفي رو انجام داديم. کمي سرعتمون رو بيشتر کرديم و با رسيدن به روي يال منتهي به قله توقفي داشتيم تا همه همنوردان برسند و با هم به سمت قله پيش برویم.
مسير رو ادامه داديم و در نهايت در يک هواي عالي همگي بر بلنداي قله زيباي قوچ ايستاديم.
همنورد خوبم روح الله هم که ديرتر حرکت کرده بود در نزديکي قله قوچ بود و منتظرش ايستاديم تا با رسيدن روح الله به سمت قله نرگس حرکت کنيم.از قله پایین آمدیدم کمي به سمت شرق پيش رفتيم و با نظر مهندس گنجي به سمت قله فرعي و سپس قله اصلي نرگس حرکت کرديم.
از يال نسبتا پر شیب پیش رویمان بالا رفتيم و به قله فرعي رسيديم، مسير را به سمت قله نرگس ادامه داديم و در نهايت بر فراز اين قله که کمي بلندتر از قله قوچ هست، ايستاديم.
گويا زادروز همنورد خوبمون روح الله هم بود و بچه هاي باشگاه زادروز دوست خوبمون رو بهش تبريک گفتند و ايشون هم ما را با خرما مهمان نمودند. بعضي ها هم گوشي جديد خريده بودند که سليقه زيباشون در انتخاب رنگ گوشي تحسين برانگيز بود.
از رخ غربي قله نرگس پايين آمديم که این نزول در آن شیب تند برفی لذت خاصی داشت . براي صرف صبحانه به سمت قله قوچ بازگشتيم. همنوردان فراز هم هنوز روي قله بودند و بساط صبحانه رو در قله قوچ چيده بودند. با رسيدن به اين عزيزان خوش و بشي داشتيم و پيش از بازگشت آنها عکسي به يادگار گرفتيم و بدرود گفتيم.
کوه هاي جنوبي منظره زيبايي خلق کرده بودند و ما هم با چيدن بساط صبحانه و توقف طولاني نظاره گر اين زيبايي بوديم. کم کم باد وزيدن گرفت و سوز و سرما روي قله حاکم شده بود. ما هم راه بازگشت رو پيش گرفتيم و از يالي که صعود کرده بوديم پايين آمديم.
در مسير بازگشت همنوردان بنده رو مورد عنايت قرار دادند و سپید پوش کردند! لحظات خوب، خوش و روحیه بخشی بود. مسير بازگشت رو به تفريح پايين آمديم و در برخي شيبها روي برف سر ميخورديم.
باعبور از تيله گاه (کيله گاه) از مسير پاکوب به سمت کمپ جوزان پيش
رفتيم.پس از توقفی چند دقیقه ای، نوشيدن آب و تنقلات به سمت گدار حرکت کرديم. مسير
بازگشت از گدار با احتياط بيشتري همراه بود، در نهايت ساعت 14 در محل خودروها
بوديم و پس از يک برنامه خوب و کوهپيمايي مناسب بدرود گفتيم.
سپاس از آقايان گنجي براي اين برنامه خوب و بيادماندني
همچنين از همنوردان خوبم صميمانه سپاسگزارم که اوقات خوشي رو رقم زدند
و اميدوارم از گلوله هايي که خوردند راضي بوده باشند.
و سپاس خداي نازنينم که اين برنامه هم پشت و پناهم بود...
سبز باشيد و بر بلنداي خوبيها
سیاوش بیجاری - باشگاه بلندای کوهستان
... [ باشگاه كوهنوردي بلنداي كوهستان ] ...